söndag 24 september 2017

Inget speciellt

Här fortsätter livet som normalt. Jobb, hem, jobb, hem.
Vi var på fest till Terry´s och Gary´s som jag skrev i förra inlägget, hade otroligt skoj och mina strawberry margaritas var enormt goda. Tur att jag inte hade lagat tillräckligt av dem för annars skulle det säkert ha slutat dåligt. :D

Tim var över förra veckoslutet (veterinären från Australien som brukade jobba med oss) så jag och Kerry och Tim for på lunch, ut och gå och sen hade vi en half pint tour mitt på dagen igenom Newport var efter vi for på middag med alla mänskor från jobbet.
Det var också en otroligt rolig dag.

Volvon har gått sönder också. Något jätte fel med elekroniken. Så när man körde kom vindrutatorkarena på av sig själv och man kan inte stoppa dem. Den slutade blinka och visade att allt behövde service, vägrade starta ibland osv. Den var in på reparation på fredagen, de hittade inte felet men kopplade bort allt och, putsade och satte det tillbaka och för tillfället betär sig bilen men han sa att om problemet kommer tillbaka (vilket de kan göra, eller inte) så måste man skicka iväg kontrollpanelen för att bli reparerad vilket inte är så billigt så vi får hoppas att den nu bara behövde lite petas på.

Idag skall jag åka till Bembridge på matmarknad för det är Isle of Wight dagen så något lokalt måste man väl göra och maten är ju min grej som vi vet. Så sitter och väntar på Kim som skall komma med mig.

Höst har det också börjat bli och fast jag alltid kallar mig själv en sommarperson så är jag i hemlighet en höstperson. Märker det varje år när hösten kommer, hösten är på något vis "ärlig". Hela sommaren har man sån press att göra allt som man måste när det är varmt, känner sig skyldig hela tiden om man sitter inomhus när det är varmt, man måste försöka att inte gå upp i vikt medan man ändå skall kunna njuta av sommardelikatesser osv, osv och sen kommer hösten och jag känner mig lättad. Äntligen kan jag bara sitta inomhus under en filt, eller gå ut och gå på en härlig höstpromenad. Behöver inte känna nån press av gå nånstans överhuvutaget och kan bara njuta av lediga slöa dagar, kan bara vara den jag egentligen är. En osocial, lite lat, livsnjutare =D man behöver inte heller vara så otroligt pigg och glad hela tiden eftersom det nu regnar lite och blåser så kan man vara normal, istället för att måsta se så jäkla lycklig ut hela tiden för att det är sol. =P

Devi var dum igår också, har aldrig sett honom som han var igår och förstår igen lite bättre varför Richard inte vill gå ut och gå med honom för sig själv eftersom han tycks vara så med Richard hela tiden.
Jag och Devi gick ut och gå på ett nytt ställe, gick längs med en väg med taggtrådstängsel på vänstra sidan var de brukar ha kor i hagen, inga kor idag.
Mitt i allt far Devi under stängslet, vilket han aldrig gör för han är rädd för allt och vägrar komma tillbaka utan springer i runt som e blådåre och äter så mycket koskit han hinner. Bönderna har rätt att skjuta hundarna om de jagar boskapen men jag skulle ha kunnat skjuta honom helt själv igår när han inte lyssnade alls. Till sist läst 5-10 minuter senare lyckades jag locka honom tillbaka på min sida och sen for vi raka vägen hem. Dumshund!

Hoppas ni njuter av hösten och hade skoj på marknaden, saknar höstmarknaden men nu får jag ju åka på matmarknad istället.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar