söndag 29 oktober 2017

Heavy thoughts.

Varning för åsikter som inte är för alla :)

Så igår va vi på Siobahns 30 års fest, konstigaste festen nånsin, de var bara ett glamping tält som vi alla skulle sen samlas i och i runt. Jag hade ju bestämt mig för att köra eftersom jag hatar att förstöra mina söndagar med att ha krabbis. Det var bara jag, Kerry, John, Maddie och Stevie samt Stevies bror som var där av mänskorna från jobbet så vi satt i runt ett bord. Så började diskussionerna om religion, att vara vegetarian och till sist om hur många mänskor som svälter här i världen och om man borde hjälpa alla eller inte.
Sen kom ämnet jag tyckte var skrämmande, naturligt urval. Jag tror ju på det här och anser att mänskor råddar med det här allt för mycket, vi har kommit på medeciner för att förlänga livet, vi kan snart bestämma könet på våra barn och kanske till och med utseendet mm. och utan att vi inser så "avlar" vi på saker vi kanske inte skulle vilja att går vidare i arv, som barnlöshet mm.
Jag anser också att man behöver inte skjuta djur för att de blir för många annars utan om det blir för många hjortar t.ex skulle naturen göra en sjukdom som tar ner en massa för att jämna ut och för mänskor är det ju så klart, jordbävning, tsunamin, tornadon mm. som tar ut oss för att ta ner numrorna på planeten och jag anser att det är så det borde vara. John frågade om jag skulle vara ok om jag dog i en jordbävning och jag svarade jo, jag är född, jag skall leva mitt liv och sedan skall jag dö. Jag är inte här för att bestämma över min egen död eller andras, det har jag lyckan att leva utan.
John tyckte vi borde försöka rädda alla se till att alla mänskor har mat och låta alla leva och föröka sig som de vill och sedan flytta oss till nästa planet, det är det här jag finner skrämmande, att jag lever  i en värld var mänskorna anser att vi är värda mer än alla andra djurarter alla borde leva förevigt och vi borde sprida oss ännu längre i runt universum, förstöra mera än vi redan förstört på vår egen planet. De inser inte att det inte finns resurser på planeten att ha ÄNNU mera mänskor särskillt om alla ska få leva för evigt. Nå kanske vi kan flyga John ut till Mars så kan han ju bo där allena med sina tankar, så kan jag stanna här med mina "Hitler tankar" som han kallade dem :D
Fick tillräckligt och åkte hem med Kerry men tankar.

Där är mina söndagstankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar