söndag 17 december 2017

Juletider.

Hej på er.
Här sitter jag i detta eviga regn, men som jag hört har ni lika mycket regn själv så. Resten av England fick snö men inte vi här på ön. Några mornar har jag fått skrapa rutorna vilket får mig att sakna snön lite mera för vad är det för vits att skrapa rutor om det inte är nån snö :D

Jobbet är hårt och brått som vanligt och alla väntar på julhelgen.
Jag har ingen julfiilis alls fast vi har lyckats sätta upp julgranen, jag har bakat pepparkakor,limpor och igår julstjärnor.
Det skall bli kålrotslåda till jul också så kanske jag lagar det idag.
Det känns bara jobbigt för Richard skall jobba igen julafton. juldagen och julannandagen. Medan jag är ledig. Han jobbar korta skift men det bara kommer att avbryta julfirandet.
Nästa år får jag ta ledigt före eller efter jul så då kommer jag att vara hemma.

Annars då, har stickat fin sock åt Kayla som skall gå över knä. Skulle börja med nästa sock men hade inte tillräckligt med garn så for för att köpa mera, har köpt det gamla läänge sen. De hade det inte i butiken men sa att jag kan få det på nätet. Men tji fick jag för det är enda färgen som är slut i hela världen :( så det blir inga sockor.
Pepparkakshuset jag bakade och lämnade ute för att svalna gick sönder för att Richard kockade i köket och pepparkakshuset blev mjukt och föll i bitar men det var ju relativt fint före det for sönder.

Nästa vecka kommer att vara väldigt brått på jobbet med både veterinärer och skötare lediga så det kommer inte finnas nån tid att försöka hitta julkänslan då heller.
Men nog kommer den väl, är ju ledig i alla fall, 4 hela dagar över julen så det är skönt fast man inte skulle få känslan i slutändan.

Saknar er mina fina, god jul om ni inte hör från mig före det.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar