måndag 12 mars 2018

Har ni gett upp hoppet?

Det går trögare och trögare på bloggen. Det har väl blivit mer vardag att leva i det här landet så kännerl liksom att jag inte har nya och roliga saker att berätta mera.

Har hänt en massa saker jag tänkt att jag skulle berätta åt er men sen kommer jag alltid ihåg att det är så länge sen jag skrivit att jag orkar inte ta tag i det så har bestämmt mig för att skippa all tid jag inte skrivit.

Så 2 veckor sen hade vi snöstorm =D Ni kan förstå hur lycklig jag var. Jag och Kerry for efter jobbet och åka "pulka" (läs sopsäck) upp till slottet. Devi fick såklart följa med och han var så ivrig så han skällde hela vägen upp till slottet.
Där åkte vi sen i 1h och Devi sprang upp och ner för backen som hjälpreda (läs tockade mänskor i ansiktet och drog mössor av dem =D )
Hade såå roligt.
Jag fick leka receptionist nästa dag eftersom det hade regnat och sedan frusit på så de flesta slapp inte på jobb. Vi hade enstaka kunder men för det mesta satt jag och åt kex och drack te, hårt liv ti va receptionist. Fick en massa beröm för mina receptionist talanger.

 Annars är Devis bakben ganska dåliga och hans kisiblåsa hade inflammation igen, man får bara erkänna att han börjar bli gammal gubbe och njuta av den tid vi har tillsammans.

Sist jag skrev var jag rastlös och hade mardrömmar, det har allt försvunnit igen så det är ju skönt.
Jag har haft ringorm på armen och fingret så jobbet överreagerade och satte mig i karantän i ett rum i 3 veckor och jag fick inte röra nånting på jobbet.
Tangentbordet och musen plastade dom in med elmu-kelmu.
När jag äntligen slapp bort från karantän så var det mitt dejourveckoslut vilket jag såg fram emot. Sen dog en av skötarenas mamma så jag har tagit alla hennes dejourer som extra åt mig. Så går det när man tråkar ut mig i 3 veckor så bestämde jag mig att jobba 3 veckor i sträck utan lediga dagar =D
På lördagen är det min första lediga dag då alltså på 3 veckor.

På fredag kväll åker jag och Rich iväg till hans föräldrar igen, kände att jag ville bort från ön och vad är inte bättre än gratis logi och mat när man är utan pengar men vill nån annanstans.

Har 2 veckoslut ledigt och sen jobbar jag hela påsken. Sen är det inte länge kvar till mossi och mommo kommer på besök, det skall bli så roligt!

Snön har smällt länge sen och nu har vi igen 10-15 grader på dagarna. Alla blommor har börjat blomma, påskliljor, popcornsblomma (vem vet vad de är men de ser ut som popcorn) och idag såg jag pinkiga blommor på ett träd =D
Förstår att ni älskar mina beskrivningar på dessa eksotiska blommor =P

Hoppas er vår har börjar också där, ha det bra tills nästa tröga inlägg.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar